Kijkcijfers 15-03: Voetbal International met Hansie Hansie scoort 784.000 kijkers

Gisteravond was het dan zover: Hansie Hansie schuifde weer aan bij zijn vrienden van Voetbal International. In zowat alle media stond er wel iets over zijn terugkeer. De uitzending met Kraay jr. trok 784.000 kijkers en dat resulteerde een plekje in de dag top 25 op plaats 19.

Het was tot nu toe de één na best bekeken aflevering ooit. De best bekeken aflevering boeide 804.000 kijkers. Vanochtend publiceerde Stichting KijkOnderzoek de verkeerde cijfers. Ze hadden bij het berekenen van de kijkcijfers een fout gemaakt door één gemiddeld kijkersaantal te berekenen voor de programma’s Voetbal International en Voetbalfans. Het programma Holland Sport met als gast Johan Cruijff dat tegenover VI stond, noteerde 344.000 kijkers.

Ook was VI een van de trending topics op Twitter. Ze eindigde zelfs op plaats 1 in het rijtje. Ook de kreet Hansie Hansie was een tijdje trending topic op Twitter.

Samen met Matthijs van Nieuwkerk besprak Hans Kraay jr. in het programma Je Mist Meer Dan Je Ziet de uitzending van maandagavond. “Met Wilfred Genee heb ik veel aanvaringen gehad. Ik heb hem een enorme paardenlul genoemd, dat kwam uit mijn tenen. Wilfred heeft me 21 vragen gesteld en me 22 keer niet laten uitpraten. Daar kan ik heel boos om worden, teleurgesteld ook. Nee, ik heb geen briefje met ‘ik noem Wilfred twee keer een paardenlul’. Liefst drie keer.”

Geef een reactie

