Wilfred Genee wil niet dagelijks op tv

Wilfred Genee wil het nieuwe dagelijkse sportprogramma van RTL 7 niet alleen presenteren. Hij wil dat de rubriek, deels van de makers van Voetbal International, een tweede presentator krijgt. Dat zei hij maandag in De Coen & Sander Show. Genee wil niet te vaak op de buis. “We moeten naast mij nog wel een andere presentator gaan zoeken ook, denk ik. Je moet ook niet te veel Genee hebben. Ik kan me voorstellen dat de mensen daar ook wel klaar mee waren na drie weken Tour du Jour

De presentator heeft met Johan Derksen al twee pilots opgenomen van de dagelijkse sporttalkshow, waarin het nieuws op RTL Boulevard-achtige wijze wordt doorgenomen. “Het is geen VI. Het wordt een programma dat breder is dan VI. Er wordt ook gesproken over wielrennen en andere sporten. Het zou dus zomaar kunnen dat Gert Jakobs uit Tour du Jour weer aanschuift en Danny Nelissen. Het wordt een poule van deskundigen.”

Het dagelijkse programma begint volgens Derksen waarschijnlijk in januari en dat zou volgens Genee wel eens kunnen betekenen dat hij te vaak op tv is. “Volgend jaar willen ze VI Oranje tijdens het EK én Tour du Jour na elkaar door mij laten presenteren. Ik weet niet of je dat Nederland aan moet doen, eerlijk gezegd.”

Genee ziet een eventueel dagelijks programma over de Olympische Spelen volgend jaar dan ook helemaal niet zitten. “Dan zou ik eerst vier weken het EK doen, dan is het de bedoeling dat ik drie weken Tour du Jour doe en om de Olympische Spelen daar achteraan te doen… Dan lees je waarschijnlijk in de krant dat ik mijn echtscheiding aan kan vragen.”

Of de sportieve variant op RTL Boulevard daadwerkelijk op de buis komt, is volgens RTL 7 overigens nog onzeker. “We hebben plannen voor een dagelijkse sporttalkshow, we hebben zelfs een pilot opgenomen, maar het is nog niet zeker dat we dit kunnen gaan uitzenden“, laat een zegsman weten.

Geef een reactie

