RTL Autovisie: Eddy Zoëy eruit, Rob Kamphues erin

De Nederlandse versie van Top Gear krijgt een vervolg. Het tweede seizoen van RTL Autovisie gaat vanaf vrijdag 21 augustus van start met niemand minder dan Rob Kamphues. Eddy Zoëy verlaat na één seizoen al het programma.

Vorig jaar was RTL Autovisie voor het eerst te zien met Eddy Zoëy en Werner Budding. Er werden toen acht afleveringen gemaakt. Het aantal kijkers dat naar de talkshow keek lag tussen de 140.000 en 270.000 kijkers. In het nieuwe seizoen verzorgen Rob Kamphues en Budding de presentatie en wordt het aantal afleveringen verdubbeld naar 16 uitzendingen.

Eddy Zoëy

Eddy Zoëy zegt in een bericht op instagram: “Ik ben erg blij dat ik van RTL7 de kans heb gekregen RTL-Autovisie te mogen presenteren, we kunnen terugkijken op een enorm geslaagd seizoen.

Over zijn opvolger is Zoëy tevreden. “In Rob Kamphues hebben ze de perfecte host gevonden, omdat zijn kennis over, en liefde voor autoʼs, plus het aantal uren dat hij in de vierwielers steekt, bijna niet te overstijgen is. Voor mijzelf is gebleken dat aan tafel een show presenteren fantastisch is, en dat het menselijke aspect mij prima ligt, maar ik ben geen auto-man pur sang. Ik vind het vooral leuke speeltjes, and thatʼs it.”

“RTL7 wil iets meer de serieuze auto-kant op, met daarbij ook rallyʼs, DAKAR, races, Formule 1, en allerlei zaken waar ik werkelijk totaal geen verstand van heb. En rijden kan ik ze ook al niet. In goed overleg is daarom deze stap gemaakt.”

Zoëy kijkt wel uit naar een nieuwe samenwerking met de zender. “Wellicht wordt er in de toekomst weer samengewerkt met RTL & Infostrada, want die samenwerking was buitengewoon plezierig.

RTL7Updates.wordpress.com / Levi Eriks

Geef een reactie

