Wilfred Genee: “Mijn werk is top, maar mijn privéleven is minstens zo belangrijk”

Wilfred Genee wil de komende seizoenen zijn werk voor de televisie minderen. “De bedoeling is om vaker ‘nee’ tegen tv-klussen te zeggen en iets meer te doseren,” aldus Genee in een interview met het AD.

Vanaf maandag begint Voetbal Inside en is Genee twee keer per week te bewonderen op televisie. Dat hij erg veel te zien is, vindt hij zelf ook. “Als vader – mijn kinderen zijn 2 en 5 – merk ik dat het wel steeds meer een zware wissel gaat trekken en dat het me steeds vaker aan het denken zet. Mijn werk is top, maar mijn privéleven is minstens zo belangrijk.”

Genee kijkt er weer naar uit om met Johan en René over voetbal te praten. “Na 2 maanden zonder Johan en René ga je ze stiekem toch weer missen. Ik vergelijk dat altijd met een huwelijk: soms kun je niet zonder, soms niet met.”

Een overstap naar de NOS ziet Genee niet zitten, ondanks het vertrek van Jack van Gelder naar Sport 1. “Jack is niet te vervangen. Na hem kun je het alleen maar minder doen. En ik weet niet of mijn stijl helemaal bij Studio Sport past. Al zou ik graag nog eens een programma samen met Dione de Graaff presenteren. En met Mart Smeets. Mag ik dat zeggen?”

Voetbal Inside, vanaf maandag 10 september om 20.30 uur

RTL7Updates.wordpress.com / Levi Eriks

Geef een reactie

